دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بررسی LG Optimus G تا LG G7 ThinQ‌  

بررسی LG Optimus G تا LG G7 ThinQ‌  در سال 2018

ال جی اپتیموس جی (2012)

ال جی اپتیموس جی، به عنوان نخستین گوشی بالارده‌ی شرکت ال جی، معرفی نشده بود؛ ال جی قبل تر از آن، به عرضه گوشی هایی با نام اپتیموس 2 ایکس و اپتیموس 4 ایکس را نیز پرداخته بود، اما این محصول، به عنوان نخستین عضو گوشی های سری G ال جی به شمار رفته، که مجهز به یک پردازنده ی 4 هسته‌ای بوده و از اتصال 4G LTE  پشتیبانی می کند. در کنار هم قرار گرفتن این دو قابلیت، توانسته به تولید محصولی قدرتمند و جذاب پرداخته و یکی از بهترین تراشه‌های زمانه خود را یعنی پردازندۀ قدرتمند LG Optimus G  را داشته باشد، اما عملکرد دوربین این گوشی خیلی قدرتمند نمی باشد.

رابط کاربری ال جی در سال 2012 با سال 2018 کاملا متفاوت بود. در سال 2012 بسیاری از گوشی سازها نظیر ال جی، به صورت پیشفرض، به نصب اپلیکیشن‌های زیادی، بر روی گوشی پرداخته بودند که بیش از حد فضا را اشغال کرده بود، با همه این مسائل، اپتیموس جی، در زمان خود، یکی از بهترین محصولات بود.

ال جی جی 2 (2013)

یکی از موفق‌ترین گوشی های سری G ال جی G2  بوده، که مشابه اکثر گوشی های اندرویدی زمان خود، دارای قاب پشتی پلاستیکی بوده، که با وجود نمایشگر 5.2 اینچی با حداقل حاشیه تصویر و بدنه‌ای کوچک، به هرچه جذاب‌تر شدن ال جی G2 منجر شد.

درصورتی که به دنبال یک گوشی قدیمی هستید، انتخاب ال جی جی 2 یکی از بهترین انتخاب ها بوده، چرا که که تقریبا دو سالی می شود، که طراحی کم حاشیه صفحه گوشی ها در موبایل ها دیده می شود.

جی 2 علاوه بر تمام محسنات خود، به عنوان یکی از پایدارترین گوشی های سری G ال جی به شمار آمده و نخستین گوشی مجهز به کلیدهای فیزیکی پشتی، برای اختصاص بیشتر فضای قاب جلویی به نمایشگر می باشد. ال جی، با کمک قابلیت جذابی به نام  Knock On، به افزودن ژست‌های حرکتی مختلف، به دکمه‌های پشتی پرداخت و قفل صفحه در این گوشی برای کاربران ساده بوده، به طوری که، با دو بار ضربه بر روی آن، قفل صفحه باز و مجددا با دو بار ضربه، صفحه قفل شده، که این برای نخستین بار در گوشی ال جی جی 2 وجود داشت، که بعدها شرکت‌های سازنده دیگری نیز از آن تقلید کرده، تا به عنوان یک استاندارد در اندروید در نظر گرفته شود.

بخوانید  نکاتی دربارۀ ریکاوری هارد گوشی ال جی

ال جی جی 3 (2014)

ال جی جی 3 نیز پس از گوشی موفق   G2، در بازی موبایل موفق تر عمل کرده و توانست ال جی جی 3 به عنوان نخستین گوشی ال جی مجهز به یک نمایشگر کاملا بزرگ باشد. این محصول، یک نمایشگر 5.5 اینچی دارد، که برای نخستین بار در دنیای موبایل مجهز به وضوح 1440×2560‌ پیکسل یا همان Quad HD شده، که مسبب ارائه نمایشگر وضوح خارق العاده‌ای شده بود ولی در عین حال نمی‌توان آن را به عنوان محصول انقلابی به شمار آورد. علاوه بر این، عمر باتریLG G3  کم بود، تا حدی که شارژ‌ باتری تا انتهای روز به سختی می توانست پاسخگو باشد.

ال جی جی  4  (2015)

جی 4 یکی از گوشی‌هایی بود که جزو انتخاب‌های نخست کسانی بوده، که به مد و زیبایی علاقه‌مند بودند، چرا که برای نخستین بار بود، که شرکت ال جی توانسته بود، یک قاب چرمی در پشت موبایل قرار داده، تا با قابلیت هایی نظیر جدا شدن از بدنه و تعویض آن با یک قاب پلاستیکی یا چرمی به رنگ دیگر، این گوشی را هر چه بیشتر جذاب تر کند. با کهنه تر شدن این پوشش چرمی، برخلاف گوشی های فلزی و پلاستیکی، به کاربران احساس گرمی را القا می کرد و دلیل خوبی برای خرید کابران، محسوب می شد.

LG G4  دارای یک دوربین عالی نیز بوده، که فعال کردن آن، نیز با دو بار ضربه بر روی کلید ولوم پایین بوده، که توسط آن عکس گرفته می شود. ال جی جی 4 با وجود دو قابلیت: 1. باتری قابل تعویض و 2. با قابلیتی که از کارت حافظه میکرو اس دی پشتیبانی می کرد، توانست در آن زمان در نوع خود، موبایل مطرحی بوده و رقیبان را کنار بزند.

بخوانید  3 روش عیب یابی کند بودن گوشی الجی

ال جی جی 5 (2016)

پس از عرضه جی 4، ال جی در سال 2016 در طراحی گوشی هوشمند خود تغییرات اساسی، ایجاد کرد. با حذف قاب چرمی از گوشی جی 5 و با جایگزینی طراحی تمام فلزی جدید همراه با ایده‌های ماژولار توانست، ال جی جی 5 را متمایز تر از قبل روانه بازار کند.

 ال جی لوازم جانبی قابل اتصال به گوشی، را مسبب تغییر دنیای موبایل می دانست؛ لوازمی مثل: یک باتری اضافی، یک دک صوتی باکیفیت و دیگر لوازم مختلفی که به معرفی همه آنها به همراه جی 5 پرداخته بود، که با این حال، ایده‌ی آن‌ها خیلی بازخورد خوبی از سوی مشتریان نداشته و به غیر از طراحی آن، ال جی جی 5 دارای باتری ضعیفی بوده، که تا انتهای روز به سختی دوام می آورد.

 ال جی جی 6 (2017)

پس از شکست ال جی جی 5، کمپانی ال جی، توانست جی 6 را با طراحی معمولی، به بازار فرستاده و توانایی و قابلیت هایی چون: دوربین دوگانه و طراحی شیشه‌ای + فلزی مدرن تری با تمرکز بر مقاومت بدنه، را در این گوشی قرار داده ولی با وجود تراشه به مراتب قدرتمندتر اسنپدراگون 835، شرکت ال جی در زیر قاب این گوشی، از یک چیپ قدیمی اسنپدراگون 821 استفاده کرد، که دلایل خاص خود را برای انجام این کار داشت.

اسنپدراگون 835 می توانست، عمر باتری و عملکرد به مراتب بهتری را برای G6 به ارمغان آورد، اما پرچمدار ال جی از استفاده آن محروم شده بود. دوربین ثانویه در ال جی جی 6 بهبود یافته و توانست قابلیتی بهتر از صفحه نمایش همیشه روشن (Always-On) که همراه گوشی G5‌ معرفی شده بود، را در اختیار کاربران گذاشته و بدین ترتیب این گوشی را روانه بازار کرد.

بخوانید  علت کند کار کردن LG G7

ال جی جی 7 تینکیو  (2018)

کمپانی ال جی  به معرفی پرچمدار جدید خود به نام  LG G7 ThinQ‌ در سال 2018 پرداخته و نام این محصول به مراتب نزدیک‌تر به دیگر محصولات کمپانی ال جی شده، که می توان محصولاتی چون ماشین های ظرف شویی و لباس شویی را اشاره کرد، که تحت برند ThinQ‌ عرضه می شوند. ال جی جی 7 دارای طراحی ناچ و نمایشگری قد بلندتر از نسل‌های پیشین خود و از  نوع LCD  بوده و به تایید ال جی، نسل‌های آینده گوشی های سری G ال جی، دارای همین نمایشگر خواهند بود و نمایشگر OLED برای گوشی های سری V ال جی کنار گذاشته شده، ال جی جی 7 تینکیو تمرکز خود را بر روی استفاده از هوش مصنوعی در دوربین گذاشته و به افزایش قدرت صوتی این گوشی پرداخته، تا به کاربران خود، محصولی مناسب و خوب ارائه دهد.

0/5 (0 نقد و بررسی)